Förra ssu-ordföranden Anna Sjödin på nytt jobb!

22 07 2008

Anna Sjödin, tidigare ssu-ordförande som avgick efter ett krogslagsmål på Crazy horse, har fått nytt jobb rapporterar Svenska Dagbladet. Hon blir vikarierande rektor för Vindelns folkhögskola utanför Umeå. Anna Sjödin tvingades avgå efter att ha blivit dömd för att ha slagit en vakt som också anklagade henne för att ha använt rasistiska ord. Anna Sjödin har hela tiden hävdat att hon är oskyldig.

Jag tycker att det är skönt att Anna nu säger att hon lämnat rättegången och det som hände bakom sig och önskar henne lycka till på nya jobbet. På Upprättelse.nu kan man läsa om fler person som blivit slagna av krogvakter men som sedan inte blivit trodda i rätten utan själva dömts för våld mot tjänsteman.

Åtgärder

Information

6 responses

23 07 2008
Per Jonsson

Nån så patetiskt blekfet sosse…rektor….herregud !!!

23 07 2008
Daniel Carlstedt

Hej Per. Vet inte riktigt vad folks utseende har att göra med om de blir en bra rektor eller inte. Med sina socialdemokratiska värderingar tror jag Anna kommer bli en utmärkt rektor för en folkhögskola.

23 07 2008
Mammamumrik

Intressant att någon som inte själv vågar visa sig på bild har åsikter om andras utseende. Men det är kanske för att vi patetiska, blekfeta sossar ska slippa bländas och falla i avundsjuk gråt som han väljer att visa sig nonfigurativt….
Lycka till Anna säger jag.

23 07 2008
Niklas F

Hej Daniel. Anna kommer knappast bli en utmärkt rektor pga. att hon har socialdemokratiska värderingar!

23 07 2008
Calle

Domstolen har givit ett utslag. Det får vi acceptera.
Jag har varit på krogen 1000-tals gånger och är
det nåt jag sett så är det gäster som attackerar vakter.
Jag har aldrig, sen ca 1980, sett något annat. Och då
har jag rört mig runt Stureplan och Kungsan. Är inte
blind.

24 07 2008
Robert Johansson

Men jag tycker ändån att det är positivt att hon dömdes. Jag tror inte en sekund på att hon skulle ha kommit med ”rasistiska” glåpord mot vakten. Men detta är inte första gången som en nysvensk vakt använder sig av just det argumentet för att bli betrodd och få ”offret” dömd lättare. Nu var det bara så att det var en halvkänd politiker som blev drabbad.

Mvh
Robert

Kommentera

